Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Προγραμμα Μεταπτυχιακων Σπουδων στην Οικονομικη Επιστημη

ΜΕΤΑΚΕΫΝΣΙΑΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Μάθημα Επιλογής - Δ' Εξάμηνο (Εαρινό Β' Έτους) | Κωδικός Μαθήματος: T214 | Σύνδεσμος E-Class
Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, οι φοιτητές/τριες πρέπει να επιλέξουν τρία μαθήματα επιλογής κατά το δ’ εξάμηνο

Διδάσκων

Γεώργιος Αργείτης

Γλώσσα διδασκαλίας

Ελληνικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Το μάθημα των Μετά Κεϋνσιανών Οικονομικών επιδιώκει την παρουσίαση της μεθοδολογίας και των βασικών ιδεών της συγκεκριμένης και διακριτής σχολής οικονομικής σκέψης, με έμφαση στις συνθήκες που δημιουργούν ενδογενή αστάθεια στις σύγχρονες νομισματικές οικονομίες. Συγκεκριμένα, η ύλη του μαθήματος είναι:

  • Εισαγωγή στην μεθοδολογία των Μετακεϋνσιανών Οικονομικών
  • Η πολιτική φιλοσοφία των Μετακεϋνσιανών Οικονομικών
  • Η αρχή της Ενεργού Ζήτησης
  • Ο ρόλος του χρήματος και του χρηματοπιστωτικού συστήματος
  • Η αβεβαιότητα
  • Η διανομή του εισοδήματος
  • Μισθοί, τιμές
  • Προτάσεις οικονομικής πολιτικής των Μετακεϋνσιανών Οικονομικών

Βιβλιογραφία

  • Arestis, P. (1990) ‘Post-Keynesianism: A New Approach to Economics’, ReviewofSocial Economy, 48(3): 222-246.
  • Arestis, P. (1992) The Post-Keynesian Approach to Economics, Aldershot: Edward Elgar.
  • Arestis, P. (1996) ‘Post-Keynesian Economics: Towards Coherence’, CambridgeJournal of Economics, 20(1): 111-135.
  • Chick, V. (1983). Macroeconomics After Keynes: A Reconsideration of the General Theory, Oxford:Philip Alan.
  • Davidson, P. (1978). Money and the Real World, London: Macmillan.
  • Davidson, P. (1980). ‘The Dual-Faceted Nature of the Keynesian Revolution’, Journal of Post Keynesian Economics, 2(3): 291-307.
  • Davidson, P. (1984). ‘Reviving Keynes’s revolution’, Journal of Post Keynesian Economics, 4(4), 561-575.
  • Davidson, P. (1991). ‘Is Probability Theory Relevant for Uncertainty? A Post Keynesian Perspective’, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 5(1), 129-143.
  • Davidson, P. (1994). Post-Keynesian Macroeconomic Theory, Aldershot: Edward Elgar.
  • Kregel, J. (1976). ‘Economic Methodology in the Face of Uncertainty: The Modelling Methods of Keynes and the Post-Keynesians’, Economic Journal, 86(342): 209-225.

Αξιολόγηση

Το μάθημα αξιολογείται με εργασία. Οι φοιτητές αξιολογούνται για την κατανόηση βασικών εννοιών, την κριτική σκέψη καθώς και για την ικανότητα τους στην ανάλυση και σύνθεση ιδεών και στην επιστημονική ανάπτυξη και παρουσίασή τους με την μορφή εργασίας.